Disable right click

2015年3月21日 星期六

韓國生活:韓國漢字神童?!

2015年3月21日 (星期六)

昨天在兒童圖書館見到這本書。這本書主要講一名韓國小朋友用了15個月的時間去練習漢字, 9歲就考獲連韓國成人們都覺得很困難的漢字1級資格証。。右圖是那名小童書寫的漢字。。。嘩, 這個字我都不認識呢, 真的很厲害。



我從韓國naver網搵資料話這個是䬍(解作"疾風")的異體字。

風+忽=바람불다 홀
http://hanja.naver.com/hanja?q=%E4%AC%8D

連韓國小朋友都那麼厲害....我也要加一把勁,希望可以報考漢字3級考試呢...


6 則留言:

  1. Hi, I read your book today (My kimchi husband/new experience in Korea). Thank you for sharing your love story and your experience. I found it very touching and interesting. Please write a second book about your baby and life as a Korean wife/mother etc. I will try to make some Korean food using your recipes at the end of the book. There is a Korean supermarket near my home (I am living in Toronto, Canada) and I often go there to get groceries and I love their bakery and Korean traditional dessert. Best wishes to you and Mr. Kim and baby Kim!! Jan

    回覆刪除
  2. 呢個字真係......睇到我眼都突埋!!! @.@

    呢個男仔一定係資優兒童!!!

    回覆刪除

謝謝各位留言,如果想以電郵收到留言回覆,請按留言方框下的「通知我」。如果訂閱後,想取消,可unclick「通知我」。